ارتودنسي نامرئي و هرآنچه كه بايد درباره آن بدانيد

آمار و ارقام نشان مي‌دهد از ميان افرادي كه ارتودنسي دندان انجام مي‌دهند نزديك به 30 درصد، افراد بزرگسال و بالاي 20 سال هستند. و حدود يك سوم از اين افراد، دوست ندارند كسي متوجه شود آن‌ها تحت درمان ارتودنسي هستند (با اينكه از خودِ درمان راضي هستند.) متخصصان ارتودنسي به اين افراد و كلاً تمام مراجعاني كه دوست ندارند دستگاه‌هاي ارتودنسي‌شان قابل توجه و در چشم باشد، ارتودنسي نامرئي را پيشنهاد مي‌دهند كه هم كارايي بالايي دارد و هم توجه زيادي را به خود جلب نمي‌كند.

ارتودنسي نامرئي چيست؟ (تعريف خودماني اين نوع ارتودنسي)

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

اين دستگاه‌ها معمولاً را بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند،"ارتودنسي ثابت" و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.
يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتودنسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

دستگاه‌هاي نامرئي براي چه كساني مناسب‌ترند؟

اگر جزء يكي از افراد زير هستيد، ارتودنسي نامرئي براي شما مناسب است:

  • با اينكه نيازمند ارتودنسي هستيد اما دوست نداريد كسي متوجه درمان شما شود
  • از ارتودنسي با دستگاه‌هاي فلزي استقبال نمي كنيد
  • روي رنگ دندان هايتان حساس هستيد و مي‌خواهيد هميشه سفيد ديده شوند
  • اگر سن زيادي داريد
  • اگر مشكل و ناهنجاري ارتودنسي شما چندان جدي نيست

قيمت و هزينه ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

چون چندين مدل دستگاه داريم (كه در اصطلاح نامرئي هستند و حين استفاده چندان قابل توجه نيستند)، در نتيجه درمان با هر كدام از اين روش‌ها و مدل‌ها، هزينه‌هاي خاص خودش را دارد. به همين دليل فقط مي توان محدوه ي هزينه ارتودنسي نامرئي را عنوان كرد.

براي آشنايي بهتر با قيمت انواع ارتودنسي بهتر است به صفحه هزينه ارتودنسي در سال 1400 مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.