اصلاح طرح لبخند هاليوودي چيست؟

اگر شخصي حين لبخند زدن متوجه شود كه يكي از اجزاي لبخندش از نظر زيبايي دچار مشكل است، نياز به فرآيند اصلاح طرح لبخند دارد. مثلاً تصور كنيد تعدادي از دندان هاي جلويي اين شخص كج باشد و يا اينكه به شدت دچار تحليل مينا و يا عقب رفتن لثه شده باشند. اين طبيعتاً روي زيبايي لبخند تاثير منفي مي‌گذارد و موجب مي‌شود تصوير نامناسبي از چهره شخص حين صحبت كردن يا لبخند زدن منعكس شود.

زماني كه مشكل كج بودن دندان هاي جلو، تحليل لثه و يا ميناي دندان اين شخص با يك روش دندانپزشكي برطرف شود و ديگر از نظر زيبايي شناسي هيچ ايرادي در لبخندش وجود نداشته باشد، گفته مي شود كه طراحي يا اصلاح طرح لبخند صورت گرفته است.

بنابراين به طور كلي زماني كه مشكلات و عيوب ظاهري در خصوص هر كدام از اجزاء لبخند شامل دندان ها، لثه، فك، و لب ها وجود داشته باشد، به مجموع اقدامات دندانپزشكي كه براي برطرف كردن اين مشكلات انجام داده مي شود، طراحي لبخند يا اصلاح طرح لبخند گفته مي شود.

در فرآيند طراحي لبخند و يا اصلاح دندانپزشكي آن، چه اهدافي دنبال مي شود؟

بسته به هر مراجع، مددجو يا بيماري كه براي طراحي لبخند به يك كلينيك دندانپزشكي مراجعه مي كند، روش‌هاي متفاوتي براي زيباسازي لبخند وجود دارد و اينطور نيست كه براي همه، يك طرح درمان و يا يك مسير مشخص طي شود. زيرا اصولاً همه يك مشكل ندارند و هر شخص مراجعه كننده، مشكل يا مشكلات منحصر به فرد خودش را دارد.

طرح درمان هر شخص در طراحي لبخند متفاوت است

بنابراين فرآيند اصلاح طرح لبخند يك درمان منحصر به فرد با طرح درمان متفاوت است. به اين معني كه براي هيچ دو بيماري يكسان نخواهد بود. در واقع دندانپزشك با توجه به فاكتورهاي مهمي مانند سن و سال، جنسيت، ويژگي هاي خاص صورتِ مراجعه كننده و مشكل منحصر به اين شخص، يك برنامه درماني يا طرح درمان كاملا مختص به او در نظر مي‌گيرد.

به هر روي، سواي از اينكه مشكل زيبايي لبخند يك شخص مراجعه كننده چه باشد، ممكن است يك يا چند هدف زير براي او در نظر گرفته شود، تا به يك لبخند بهتر و حتي ايده آل تر دست يابد:

  • سفيد كردن دندان ها (به طوري كه چند پرده سفيد و روشن تر شوند)
  • مرتب كردن دندان هايي كه از نظر موقعيت كج و يا نامنظم هستند به وسيله درمان ارتودنسي
  • تنظيم كردن دندان هاي جلو از نظر اندازه، كوتاهي، بلندي و يا موقعيتشان نسبت به هم
  • اصلاح و بهبود نسبت لثه به دندان ها (تنظيم كردن خط لثه)
  • اصلاح لبخند لثه اي
  • كاشت دندان 
  • تقويت عملكرد دندان ها
  • بهبود وضعيت لب ها و تنظيم زاويه ها، گوشه ها و انحناي آن ها
  • كاهش خطر پوسيدگي دندان و پيشگيري از بيماري لثه يا حتي درمان پوسيدگي و مشكلات لثه
  • افزايش اعتماد به نفس بيمار
  • جوان به نظر رسيدن چهره با برطرف كردن مشكلات زيبايي لبخند

اطلاعات بيشتر در مجله آنلاين ژاله ايمپلنت

جیم کری یک بازیگر، کمدین، و نویسنده معروف آمریکایی است که به خاطر استعداد بازیگری شناخته می‌شود. او در ۱۷ ژانویه ۱۹۶۲ در کارولاینای غربی آمریکا به دنیا آمد. کری کار حرفه‌ای خود را در دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد و سریعاً توانست با بازی‌های خنده‌دار و جذابش محبوبیت بالایی کسب کند. او بیشتر برای نقش‌های کمدی‌اش در فیلم‌هایی همچون "The Mask"، "Dumb and Dumber" و "Ace Ventura: Pet Detective" شناخته می‌شود. استعداد وی در بازیگری کمدی و استفاده از حرکات بدنی برای ساختن کاراکترهایی هیجان‌انگیز، او را به یکی از محبوب‌ترین بازیگران کمدی دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ تبدیل کرده است.

 

علاوه بر بازیگری، جیم کری همچنین به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده فعالیت داشته است. او موفق به نوشتن کتاب‌هایی در زمینه خودشناسی و موفقیت شده و در زمینه فعالیت‌های خیریه نیز فعالیت دارد. با توجه به استعداد چند‌جانبه‌اش در عرصه هنر و سرگرمی، جیم کری به عنوان یکی از نخبگان صنعت سینما و تلویزیون شناخته می‌شود و هنوز هم پس از سال‌ها از فعالیت‌های هنری خود لذت برده و توانسته است جایگاهی ویژه در صنعت سرگرمی جهانی داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.