نکات لازم قبل از گرفتن رژیم شوک

رژیم شوک یک برنامه غذایی است که باعث شوکه شدن متابولیسم بدن می شود. این رژیم با شوکه کردن و افزایش سیستم متابولیک بدن منجر به چربی سوزی و در نهایت کاهش وزن می شود. رژیم شوک برای رهایی از استپ وزن بسیار مناسب است. در ادامه نکاتی را ذکر می کنیم که برای نتیجه گیری بهتر از رژیم شوک باید رعایت شود:

از خوردن هر نوع قند مصنوعی پرهیز کنید

در طول 14 روز رژیم لاغری خود هر گونه قندیجات مصنوعی مانند شیرینی، شکلات، بستنی، کلوچه و … را حدف کنید و به جای آن از قندهای طبیعی مانند توت، خرما و عسل به مقدار کمی استفاده کنید.

مصرف پروتئین را افزایش دهید

با افزایش مصرف پروتئین در طول رژیم احساس سیری خود را افزایش دهید. خوردن مواد غذایی پروتئین دار موجب می شود کمتر احساس گرسنگی کنید و علاوه بر آن باعث تقویت عضلات بدن نیز می شود.

مصرف سبزیجات را چندین برابر کنید

سبزیجات غیر نشاسته ای را به طور فراوان در رژیم خود بگنجانید. بروکلی، اسفناج، فلفل دلمه، هویج و خیار نمونه ای از این سبزیجات هستند.

کربوهیدرات را به طور دورانی مصرف کنید

نباید مصرف کربوهیدرات را به طور کامل حذف کنید و قرار هم نیست که به طور آزادانه آن را مصرف کنید. به همین منظور می توانید در روزهایی که ورزش و فعالیت بدنی دارید، کربوهیدرات مصرف کنید و در روزی که ورزش نمی کنید، تا حد ممکن مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.

چگونه می توان به رژیم شوک پایبند ماند؟

خیلی از افراد نمی توانند تا پایان رژیم آن را حفظ کنند بلکه نیمه کاره آن را رها کرده و به نتیجه نمی رسند. برای پیشگیری از این موضوع می توان از راهکارهای زیر کمک گرفت:

  • از اعضای خانواده و اطرافیان خود بخواهید در طول رژیم مراعات برنامه غذایی شما را داشته باشند.
  • سعی کنید در مدتی که رژیم دارید کمتر به مهمانی بروید.
  • برای خود هدف کوتاه مدت تعیین کنید تا کم کم به نتیجه دلخواه نزدیک شوید.
  • برنامه غذایی خانواده را تقریباً مشابه برنامه غذایی خود بچینید.

منبع: healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.