عوامل تاثیر گذار بر درد بعد از عمل اسلیو

عمل اسلیو معده یکی از رایج ترین جراحی های لاغری است که با روش نوین لاپاراسکوپی انجام می شود. در حین این جراحی پزشک بعد از بیهوش کردن بیمار حدود 80 درصد معده را برش زده و از بدن خارج می کند. با این کار بخش کوچکی از معده باقی می ماند که ظرفیت کمی بابت دریافت غذا دارد. با انجام این عمل و کوچک شدن معده فرد دیگر نمی تواند غذای زیادی بخورد و همین موضوع باعث می شود وزن اضافی بسیاری را از دست بدهد.

عوامل موثر بر درد بعد از عمل اسلیو

میزان و شدت درد عمل اسلیو به برخی عوامل بستگی دارد که به شرح زیر می باشند:

آستانه تحمل فرد بعد از عمل

از آن جایی که میزان و آستانه تحمل هر فرد با فرد دیگر متفاوت است شدت درد نیز متفاوت خواهد بود. ممکن است شخصی درد کمی داشته باشد اما فرد دیگر درد شدید و غیر قابل تحملی را حس کند.

اثر داروها بر بیمار

معمولاً بعد از عمل اسلیو برای بیماران مسکن‌ های قوی یا آرام بخش تجویز می شود، اگر بیمار قبلاً مسکن‌ های خفیف ‌تری را برای مدت طولانی استفاده کرده باشد احتمالاً بدنش در مقابل آن ‌ها مقاوم است. در این صورت با تشخیص پزشک مسکن‌ های قوی ‌تر با دوز‌ بالاتر برای او تجویز می شود تا دردش کاهش یابد.

دستکاری کردن بیش از حد بدن بیمار حین جراحی

یکی از دلایلی که پزشک از کاندید عمل اسلیو می ‌خواهد که رژیم غذایی را رعایت کند، برای این است که کار در حین جراحی بهتر پیش رود، کم کردن مقداری وزن قبل از عمل جراحی کار را برای جراح آسان‌ تر می‌ کند. این موضوع به معنای کمتر دستکاری کردن اندام‌ های داخلی بدن فرد، به ویژه کبد، معده و محیط اطراف آن و نیاز کمتر به دستکاری برش‌ های دیواره شکم می ‌باشد. هر چه دستکاری کمتر باشد درد عمل اسلیو کمتر خواهد بود.

نفخ شکم

یکی دیگر از عومل موثر بر درد عمل اسلیو نفخ شکم بعد از عمل لاپاراسکوپی است. برای جلوگیری از این موضوع حتماً پیاده روی آهسته داشته باشید.

پرخوری

عدم رعایت رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده و خوردن بیش از حد مواد غذایی بعد از عمل موجب بروز درد می شود. بعد از انجام جراحی اسلیو نحوه غذا خوردن و این که چه غذا‌هایی در طول روز می ‌خورید از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.