نشتی بعد از عمل اسلیو معده

اخبار پزشكي و سلامتي

علائم عفونت دندان کدامند؟
بهترین روش درمان عفونت دندان
قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان
درمان خانگی برای کاهش عفونت دندان
بهترین دکتر بوتاکس معده و مطالب مرتبط با آن
روش های خانگی برای کاهش درد دندان

نشتی بعد از عمل اسلیو معده

اسلیو معده یکی از محبوب ترین عمل های لاغری است که موجب کاهش وزن موثر در افراد مبتلا به چاقی مفرط می شود. این عمل در برخی موارد ممکن است با عوارضی همراه باشد. نشتی بعد از عمل اسلیو یکی از این عوارض است که کمی ترسناک به نظر می رسد. اما جای نگرانی ندارد چرا که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است. در این مقاله قصد داریم به بررسی عارضه نشتی بپردازیم. همراه ما باشید.

همه چیز درباره عمل اسلیو

آیا با عمل اسلیو آشنایی دارید؟ این عمل با کاهش حجم معده موجب کاهش وزن می شود، اما چگونه؟! در واقع مراحل آن به این صورت است که پزشک جراح بعد از بیهوشی فرد و با استفاده از روش لاپاراسکوپی بخش بزرگی از معده را برش زده و از بدن خارج می کند، در نتیجه حجم کمی از معده که حدود 20 درصد از آن می باشد، باقی می ماند.

در پی کاهش حجم معده، اشتهای فرد هم کاهش یافته و غذای مصرفی او نیز کم می شود. به این ترتیب بعد از مدتی کاهش وزن بسیار اتفاق می افتد.

نشتی بعد از عمل اسلیو معده به چه معناست؟

نشتی بعد از عمل اسلیو معده نشت گوارشی نیز نامیده می شود. این نشت منجر به سوراخ شدن منگنه های معده و وارد شدن مواد غذایی هضم نشده به داخل شکم می شود. این عارضه می تواند پس از سایر جراحی های لاغری هم رخ بدهد. شایان ذکر است عارضه نشتی به دلیل خطر مرگ و میر یکی از خطرناک ترین عوارض اسلیو معده به شمار می آید که اگر به موقع درمان نشود می تواند منجر به مرگ فرد شود.

انواع نشتی اسلیو معده

  • نشتی بعد از عمل اسلیو با توجه به زمان وقوع به سه دسته تقسیم می شود که شامل موارد زیر می باشد:
  • نشت زود هنگام که در روزهای اول تا سوم بعد از عمل رخ می دهد.
  • نشت متوسط که بین روزهای چهارم تا هفتم بعد از جراحی اتفاق می افتد.
  • نشت دیرگاه که بعد از هفته اول جراحی بروز پیدا می کند.

برخی از نشت ها به دلیل مشکلات فنی در زمان جراحی و برخی دیگر به دلیل عوامل مرتبط با بیمار مانند تغذیه نامناسب، استعمال دخانیات و نارسایی کلیه ایجاد می شود. همه این عوامل دارای اهمیت بسیاری هستند. زیرا هر نوع نشت مجموعه ای از علائم را برزو داده و اقدامات مناسب برای مدیریت آن را می طلبد.

منبع: bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.