پوشیدن جوراب واریس بعد از عمل لاغری

بعد از انجام عمل لاغری، ممکن است به دلیل کم شدن تحرک فرد و در بستر ماندن، خون در رگ های پا تجمع یابد، به مرور به سایر نقاط بدن حرکت کند و عوارض جدی به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، استفاده از جوراب واریس بعد از عمل لاغری توصیه می شود. ما در این مقاله سعی داریم درباره تاثیر پوشیدن جوراب واریس بعد از جراحی لاغری و عملکرد آن بحث کنیم. با ما همراه باشید.

جوراب واریس چیست؟

جوراب های واریس مانند جوراب های معمولی که جنبه زیبایی و پوششی دارند، نیستند. در واقع این جوراب ها به گونه ای طراحی شده اند که حالت کشسانی دارند و در هنگام پوشیدن به پا، ساق پا و ماهیچه های پا فشار وارد می کنند و مانع از بروز واریس در پاها و قسمت تحتانی می شوند.

عملکرد جوراب واریس بعد از عمل لاغری چگونه است؟

پوشیدن جوراب های واریس پس از عمل لاغری سبب افزایش گردش خون در رگ ها و ورید ها، کاهش درد و التهاب و تسریع در روند بهبودی می شود که در زیر به طور مختصر به آن ها اشاره می کنیم:

  • فشار ملایمی که جوراب های واریس به ساق پا و پا وارد می کنند، سبب بهبود جریان خون و افزایش گردش خون می شود و از تشکیل لخته خونی در رگ های این قسمت ها جلوگیری می کند.
  • از طرفی با افزایش گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز به خوبی و با سرعت بیشتری به محل جراحی می رسد؛ جوراب ها روند بهبودی در محل جراحی را تسریع می کند.
  • با پوشیدن جوراب ها پس از جراحی های لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده از تجمع مایعات و التهاب پیشگیری می شود و درد و التهاب بعد از عمل نیز کاهش می یابد.

اطلاعات بیشتر در bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.