اسلیو بهتر است یا بای پس؟

اخبار پزشكي و سلامتي

هدف از بوتاکس معده چیست و برای چه کسانی مناسب است؟
بهترین مراکز کاشت مو
بهترین منابع پروتئین گیاهی
رژیم فستینگ چه تاثیراتی بر بدن ورزشکاران دارد؟
عوامل موثر بر هزینه کاشت مو
لاغری با دستگاه چگونه است؟

اسلیو بهتر است یا بای پس؟

اکنون در جواب این سوال که اسلیو یا بای پس کدام بهتر است باید بگوییم که برای افرادی که قصد لاغری با جراحی را دارند گزینه های زیادی وجود دارد. مینی بای پس، بای پس، اسلیو معده، ساسی بای پس ، پلیسه معده و باندینگ تنها بعضی از این عمل ها هستند. اما ا بین این همه روش تنها اسلیو و بای پس شناخته شده اند. در این مقاله ما در مورد هر دو روش توضیح داده ایم و به سوال اسلیو یا بای پس کدام بهتر است جواب داده ایم.

تفاوت های اسلیوه معده و بای پس کدامند؟

اسلیو معده و بای پس معده دو روش جراحی لاغری یا باریاتریک هستند که برای کاهش وزن در بیماران چاق استفاده می‌ شوند. این دو روش از نظر نحوه انجام و اثرات بر روی گوارش بدن تفاوت‌ هایی دارند.

اسلیو معده

در این روش، بخش بزرگی از معده (تقریباً 80٪) برداشت می‌ شود و معده به شکل یک لوله باریک باقی می‌ ماند. این عمل جراحی به معنای کاهش ظرفیت معده و جلوگیری از جذب غذا در بخش بزرگ معده است.

 این تغییر به دو روش انجام می ‌شود:

  1. جراحی معده باز (با برش بزرگی در شکم) یا
  2. لاپاروسکوپی (با استفاده از سه تا پنج برش کوچک در شکم). در این روش، عملکرد انتقال غذا به روده بطور طبیعی حفظ می ‌شود.

بای پس معده

این روش جراحی شامل دو مرحله است.

  1. در مرحله اول، بخش بزرگی از معده (تقریباً ۸۰٪) برداشت می‌ شود و معده به شکل یک لوله باریک تبدیل می ‌شود (مانند اسلیو معده).
  2. در مرحله دوم، راه اندازی یک اتصال مستقیم بین لوله معده و اسمالت (جزء اول روده) انجام می‌ شود. این وصل شدن به عنوان یک “یواناستوموز” شناخته می ‌شود. اسمالت به طور مستقیم به بخش پایینی روده متصل می‌ شود. این روش به معنای کاهش ظرفیت معده و تغییر در الگوی جریان غذا به روده است.

به طور کلی، هر دو روش به کاهش وزن و کنترل بیش از حد چاقی کمک می ‌کنند. اما تفاوت‌ هایی در نحوه انجام و تغییراتی که در سیستم گوارشی ایجاد می‌ کنند، وجود دارد. اسلیو معده باعث کاهش ظرفیت معده می ‌شود، در حالی که بای پس معده علاوه بر کاهش ظرفیت معده، تغییراتی در الگوی گوارش ایجاد می‌ کند.

 از مقاله اسلیو یا بای پس کدام بهتر است آموختیم

این که واقعا اسلیو یا بای پس کدام بهتر است یک سوال سخت می باشد. ما برای انجام این عمل ها باید مزایا و معایب این دو را کنا هم بگذاریم و این دو عمل ا با هم مقایسه کنیم و ببینیم که برای کاهش وزن و لاغری ما کدام روش بهتر است. نکته مهم این می باشد که ما چیزی به اسم بهترین عمل نداریم در واقع ممکن است برای یک شخص اسلیو خوب باشد و برای شخص دیگر بای پس.

منبع: bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.