لاغری با دستگاه چگونه است؟

اخبار پزشكي و سلامتي

هدف از بوتاکس معده چیست و برای چه کسانی مناسب است؟
بهترین مراکز کاشت مو
بهترین منابع پروتئین گیاهی
رژیم فستینگ چه تاثیراتی بر بدن ورزشکاران دارد؟
عوامل موثر بر هزینه کاشت مو
لاغری با دستگاه چگونه است؟

لاغری با دستگاه چگونه است؟

روش های درمان چاقی با توجه به تاثیر آن ها بر روی سلول های چربی به دو گروه دسته بندی می شوند:

تاثیر بر روی اندازه سلول های چربی مانند رژیم های لاغری، ورزش ها، جراحی های لاغری مانند عمل اسلیو معده، بای پس و باندینگ شکمی

تاثیر بر کاهش تعداد سلول ها مانند عمل لیپوساکشن و لیپوماتیک و لاغری با دستگاه های مختلف

انواع مختلف دستگاه های لاغری

برای لاغری با دستگاه می توان از انواع مختلف این دستگاه ها کمک گرفت.

دستگاه لاغری کویتیشن

دستگاه لاغری کویتیشن با استفاده از تکنیکی شبیه به سونوگرافی و با استفاده از امواج اولتراسوند موجب شکسته شدن سلول های چربی توسط مولکول های آب می شود. در حقیقت برخورد امواج اولتراسوند با مولکول های آب باعث تشکیل حباب های ریز در آب می شود که این فرایند کویتیشن نام دارد.

لاغری با دستگاه رادیوفرکانسی

دستگاه لاغری رادیو فرکانسی با گرم کردن سلول های چربی موجب شکسته شدن بافت همبند و آزادسازی اسید های چربی و انتقال آن ها به سیستم لنفاوی می شود. در اثر این فرایند بافت های چربی کوچک تر شده و سایز اندام های دارای چاقی مانند سینه، باسن، شکم، پهلو، ران و …کم می شود. علاوه بر این، به دلیل منقبض شدن پوست، پوست سفت تر شده و با افزایش میزان تولید کلاژن جوان سازی پوست هم اتفاق می افتد.

لاغری با دستگاه کرایولیپولیز

در روش کرایولیپولیز سلول های چربی به قدری سرد می شوند که بدن بتواند آن ها را شکسته و دفع کند. قرار گرفتن در دمای پایین موجب می شود که بافت چربی بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف، از بین برود.

لاغری با مزوتراپی

مزوتراپی محلولی است که از ترکیب هورمون ها، آنزیم ها، ویتامین ها، عصاره گیاهان، مواد معدنی و مواد شیمیایی مانند آمینوفیلین تشکیل شده است که تزریق مقدار کمی از آن به ناحیه مورد نظر باعث تجزیه چربی های رسوب شده می شود.

تاثیرات مزوتراپی

معمولاً مزوتراپی برای رفع چربی های رسوب کرده به زیر پوست به کار می رود اما در برخی موارد جهت جوان سازی پوست در دست، گردن و دیگر نقاط بدن هم استفاده می شود.

نکته: این روش برای چربی سوزی ران و پهلو مناسب است که بهتر است در کنار روش هایی مانند کویتیشن و کرایولیپوز انجام شود تا تاثیر بیشتری بر روی لاغری موضعی داشته باشد.

منبع: bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.