بهترین منابع پروتئین گیاهی

اخبار پزشكي و سلامتي

هدف از بوتاکس معده چیست و برای چه کسانی مناسب است؟
بهترین مراکز کاشت مو
بهترین منابع پروتئین گیاهی
رژیم فستینگ چه تاثیراتی بر بدن ورزشکاران دارد؟
عوامل موثر بر هزینه کاشت مو
لاغری با دستگاه چگونه است؟

بهترین منابع پروتئین گیاهی

غالبا افرادی که رژیم گیاه خواری و وگان را دنبال می کنند دچار کمبود پروتئین می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از یک رژیم غذایی درست پیروی کنید. در این مقاله قصد داریم تا بهترین منابع پروتئین گیاهی را به شما معرفی کنیم.

بهترین منابع پروتئین گیاهی کدامند؟

منابع گیاهی غنی از پروتئین برای افرادی که می ‌خواهند گوشت و سایر محصولات حیوانی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند یا به طور کامل از آن ‌ها صرف نظر کنند، بسیار متنوع هستند. در زیر به برخی از بهترین منابع پروتئین گیاهی اشاره کرده ایم:

  1. نخود و لوبیا: نخود، لوبیا سیاه، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز از منابع بسیار خوب پروتئین هستند. می ‌توانید از آن‌ ها در تهیه انواع خوراکی ‌ها مانند سوپ، غذاهای رژیمی، سالادها و برنج با لوبیا استفاده کنید.
  2. نارگیل:نارگیل تازه یا شیر نارگیل، یک منبع پروتئین گیاهی عالی است. همچنین می ‌توانید از روغن نارگیل در آشپزی استفاده کنید.
  3. بادام و پسته: بادام و پسته، فوق ‌العاده غنی از پروتئین هستند و می‌ توانند به عنوان خوراکی ‌هایی بین وعده‌ های غذایی مصرف شوند.
  4. کینواکینوا یک جیره‌ ای از دانه‌ های غله است که حاوی پروتئین بالا و اسیدهای آمینه ضروری است. می ‌توانید از آن در سالادها و غذاهای مختلف استفاده کنید.
  5. بروکلی: بروکلی یک سبزیجات سبز و غنی از پروتئین است. می‌ توانید آن را بپزید یا به سالادها اضافه کنید.
  6. بلغور برنج:بلغور برنج یک منبع پروتئین گیاهی قابل توجه است. می ‌توانید آن را به صورت پلو خورشت و غذاهای دیگر استفاده کنید.
  7. تخمه ‌ها:تخمه‌ ها مانند تخمه نخود و لوبیا یک منبع پروتئین گیاهی مفید هستند. می‌ توانید از آن‌ ها در تهیه غذاها و سوپ ‌ها استفاده کنید.
  8. دانه ‌ها و غلاتدانه ‌ها و غلاتی مانند برنج قهوه ای توجه داشته باشید که برای اطمینان از مصرف کافی پروتئین، بهتر است از ترکیب مختلف منابع گیاهی استفاده کنید.

منبع: healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.