مسکن قوی برای دندان درد

اخبار پزشكي و سلامتي

علائم عفونت دندان کدامند؟
بهترین روش درمان عفونت دندان
قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان
درمان خانگی برای کاهش عفونت دندان
بهترین دکتر بوتاکس معده و مطالب مرتبط با آن
روش های خانگی برای کاهش درد دندان

مسکن قوی برای دندان درد

مسکن قوی در دردهای دندانی مانند ریختن آب روی آتش است و می ‌تواند تسکین موقتی فراهم کند. برای درمان دندان ‌های پوسیده یا آبسه ‌دندان، راه‌ های مختلفی از جمله پرکردن دندان یا عصب‌ کشی وجود دارد. اما در شرایطی خاص همچون نیمه ‌شب، روزهای تعطیل یا زمانی که به دندانپزشک دسترسی ندارید، بهترین گزینه برای درمان درد، مصرف مسکن قوی است. در ادامه به معرفی مسکن‌های قوی برای درد دندان می ‌پردازیم.

مفنامیک اسید

اسید مفنامیک به ‌عنوان مسکن قوی دندان درد شناخته شده است. این مسکن با دوزهای ۲۵۰ و ۵۰۰ میلی‌ گرمی در داروخانه ‌ها عرضه می‌ شود و به عنوان یک راه سریع برای کاهش درد شناخته می ‌شود. برای حفظ سلامت معده و پیشگیری از عوارض جانبی، توصیه می ‌شود این دارو را پس از وعده غذایی و با مقدار زیادی آب مصرف نمایید.

قبل از استفاده از این مسکن قوی، بهتر است بروشور مربوط به آن را مطالعه نموده و قبل از مصرف با یک پزشک مشورت کنید.

استامینوفن

برای تسکین درد دندان پس از کشیدن آن، به ویژه دندان ‌هایی که در فک پایین قرار گرفته ‌اند، استفاده از استامینوفن به عنوان بهترین گزینه توصیه می ‌شود. ممکن است برای بیماران پس از خروج دندان، مسکن‌ های مختلف تجویز شوند، اما به نظر می ‌رسد که بسیاری از این مسکن ‌ها، به اندازه استامینوفن در کنترل درد موثر نباشند.

با توجه به کمتر بودن عوارض جانبی استامینوفن نسبت به دیگر داروهای ضد درد، استفاده از این دارو توصیه می ‌شود. در غیر این صورت، بیمار ممکن است با عوارض ناخواسته مواجه شود. در زنان باردار، استامینوفن به عنوان یک مسکن در تمام مراحل بارداری استفاده می‌ شود. قرص ‌های استامینوفن درد دندان را کاهش می دهد و یکی از داروهای موثر برای دردهای خفیف تا متوسط محسوب می ‌شود. این دارو در دوزهای ۳۲۵ و ۵۰۰ میلی‌ گرمی و کپسول‌ های ۵۰۰ میلی‌ گرمی در دسترس قرار دارد و بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه می‌ شود.

ایبوپروفن

ایبوپروفن به عنوان یک مسکن در دردهای دندان، در دوزهای ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی ‌گرم در داروخانه ‌ها موجود است. این دارو بدون نیاز به نسخه قابل تهیه می ‌باشد. هر چند افرادی که با مشکلات خونریزی یا مسائل قلبی مواجه هستند، نباید از این قرص استفاده کنند.

اگر هیچ مشکلی برای مصرف این دارو ندارید (مانند خونریزی گوارشی، مشکلات قلبی از جمله انجام جراحی بای پس، حساسیت شناخته ‌شده به این دارو و…) می‌ توانید از آن برای درمان دندان درد خانگی استفاده کنید. شکل ژلاتینی کپسولی این دارو (که به نام ژلوفن در ایران شناخته می ‌شود) دارای جذب گوارشی آسان‌ تری نسبت به قرص است.

منبع: smilebright.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.