مدت زمان بستری بعد از عمل اسلیو معده

بعد از عمل اسلیو بیمار باید به مدت یک شب در بیمارستان بستری شود و تحت نظر باشد، اگر روند بهبودی و علائم حیاتی بیمار مانند فشارخون، ضربان قلب و … نرمال باشند، بیمار یک روز بعد از عمل از بیمارستان ترخیص می شود.

در صورت وجود هرگونه مشکلی مانند ایجاد لخته خون، خونریزی و غیر طبیعی بودن هر کدام از علائم حیاتی، بیمار مدت زمان بیشتری در بیمارستان بستری می شود تا زمان برطرف شدن عارضه ایجاد شده نرمال شدن علائم عمومی باید در بیمارستان تحت نظر باشد.

اهمیت مدت زمان بستری شدن بعد از عمل اسلیو

مدت زمان بستری شدن پس از جراحی اسلیو معده از نظر جراح لاغری بسیار حائز اهمیت است، تیم جراحی، بیمار را بعد از عمل اسلیو، به دلایل زیر، به مدت یک تا چند روز در بیمارستان بستری می کنند:

  • برای کنترل وضعیت عمومی و علائم حیاتی
  • جلوگیری از بروز عوارض احتمالی
  • کنترل و مدیریت عوارض ایجاد شده
  • کمک به بهبودی سریع بیمار

عوارض بعد از عمل اسلیو

برای درک بهتر اهمیت مدت زمان بستری باید با عوارض جراحی اسلیو آشنا شوید. پس از انجام عمل اسلیو، احتمال بروز عوارض و خطرات خفیف تا جدی وجود دارد و جراح و تیم جراحی در مدت زمان بستری شدن سعی می کنند از بروز آن ها جلوگیری و در صورت بروز، به خوبی آن ها را مدیریت و درمان کنند. این عوارض شامل موارد زیر هستند:

درد و ناراحتی؛ احساس درد و ناراحتی بعد از اسلیو طبیعی است، با این حال، درد شدید یا مداوم ممکن است نشان دهنده عوارضی جدی باشد و باید به تیم جراحی گزارش شود، این عوارض را می توان در بیمارستان با مصرف دارو یا تزریق سرم مدیریت کرد.

 حالت تهوع و استفراغ؛ حالت تهوع و استفراغ در مراحل اولیه بهبودی شایع است و در مدت زمان بستری شدن بعد از عمل اسلیو می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

تب و علائم عفونت؛ ممکن است فرد بعد از عمل اسلیو دچار تب، افزایش قرمزی، گرمی یا ترشح از محل جراحی را تجربه کند.

مشکل در بلع؛ برخی از بیماران ممکن است مشکل بلع یا احساس گیر کردن غذا را تجربه کنند و ممکن است به دلیل تورم یا باریک شدن مری باشد.

منبع: bariatricsurgery.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.